تأمین دلیل و کارشناسی رسمی:

برای حل و فصل اصولی اختلافات پیمانکاران و کارفرمایان، رجوع به کارشناسان رسمی دادگستری ضروری می­‌باشد.

در مراحل اولیه اختلاف، طرفین می‌توانند ضمن مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری، تقاضا نمایند که اختلاف آن‌ها به صورت اصولی و عادلانه بررسی و مطابق نظر کارشناس، حل و فصل شود. حتی در بعضی قراردادها، حل و فصل اختلاف در مرحله اول، توسط کارشناسان طرفین یا کارشناسان رسمی دادگستری، در ماده حل اختلاف نیز گنجانده شده است.

همچنین چنانچه احتمال از بین رفتن دلایل و شواهد در پروژه باشد و یا اینکه پیمانکار احتمال بدهد که ممکن است کارفرما امکان دسترسی وی به محل اجرای پروژه را محدود نماید، می‌تواند با مراجعه به کارشناسان رسمی دادگستری و طبق قانون، از خدمات تأمین دلیل استفاده نموده و وجود شواهد و قرائن و کیفیت و کمیت آن را در گزارشی از کارشناس رسمی مربوطه تأیید بگیرد. لازم به توضیح است که انجام تأمین دلیل به موقع و اصولی، نقشی موثر در احقاق حق پیمانکاران محترم در محاکم قضائی دارد.

در محاکم قضائی نیز معمولاً قضات محترم به جهت فنی بودن موضوع اختلافات کارفرما و پیمانکاران، جهت بررسی، اظهار نظر و تعیین خسارات وارده، پرونده‌های اختلافات را به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع می­‌دهند.

با توجه به اینکه هسته اولیه گروه راستین ادعا شامل کارشناسان رسمی دادگستری می‌باشد و با توجه به تجربیات متعدد ایشان در پرونده‌های اختلافات کارفرما و پیمانکار، آمادگی دارد ضمن ارائه خدمات مشاوره در این خصوص، خدمات مد نظر شما را در محدوده قوانین کشور و به نحو احسن به انجام برساند.